I kombinasjon med Sondre Justads dokumentarfilm “Riv i hjertet” inviterte Gjensidige noen heldige vinnere til et “pusterom” fra hverdagen, og en eksklusiv førpremiere.
Hva er “Pusterommet”?
“Pusterommet” er et konsept laget av Gjensidige med fokus på mental helse. Hvor målet er å ufarliggjøre åpenhet og det å snakke om helseutfordringer blant unge. Med “pusterom” ønsker gjensidige å gjøre de unge tryggere og mer robuste til å takle hverdagen og livet.
Førpremiere og pusterom i hverdagen
Det hele startet med en kampanje på Gjensidige sine sosiale medier, hvor de brukte traileren til “Riv i hjerte” kombinert med sitt eget budskap. Her oppfordret de folk til å nominere noen de føler fortjener et pusterom fra hverdagen. Gjensidige valgte så 36 heldige vinnere som vant to billetter til den eksklusive visningen, slik at de kunne ta med seg en venn som de synes fortjener et pusterom.
Vinnerne ble så invitert til ODEON Oslo, hvor de ble møtt med blå løper, og ballonger. Langs løperen ble de møtt av Gjensidige som delte ut billetter til visningen. På løperen ble de avbildet med polaroidkamera, bildet ble hengt opp på venne-veggen.
Videre ble de sendt opp til kinoens bar/kafé hvor de ble tilbudt kaffe, te eller kakao og en kanelsnurr. Her var også Gjensidige tilstede, og gikk rundt å snakket med de inviterte om hvordan de har det, og om det er noe de ønsker å snakke om.
På vei inn i kinosalen fikk de utdelt hvert sitt teppe. I salen fikk alle deltakerne en popcornmeny og på bordene lå det love hearts og et kort med QR-kode til en mentalhelsetjeneste. Gjensidige fortalte de inviterte litt om konseptet “pusterommet” før visningen av “Riv i hjertet” startet.
Se casevideoen om “Pusterommet”:
Gjør som Gjensidige og inviter dine ansatte, samarbeidspartnere eller kunder til et pusterom i hverdagen og ta de med på en magisk kinoopplevelse. Ta gjerne kontakt med en av våre selgere.