BERGEN BRANNVESEN
CAPA begrunnelse:
Kun 4,2 % av norske brannkonstabler er kvinner, og vi er helt enige med Bergen brannvesen om at dette tallet burde være høyere. I CAPA heier vi på økt mangfold og støtter kampanjer som inspirerer til endring. Kampanjen til Bergen brannvesen går foran som et godt eksempel ved å pushe grensene og motivere på flere nivåer – ikke bare innen rekruttering.
Vi håper flere våger å ta steget, enten det handler om å søke seg til yrket som brannkonstabel eller om å utvikle kampanjer som virkelig inspirerer.
Kommentar fra Bergen brannvesen:
"Det er utrolig kjekt å bli kåret til månedens kampanje! Vi synes selv at filmen ble skikkelig fin på det store lerretet, men å få denne anerkjennelsen gjør det ekstra stas.
Å jobbe i brannvesenet er en drøm for mange. En «guttedrøm» kalles det gjerne, men vi ønsker at det også skal være en «jentedrøm». For oss i brannvesenet er det viktig å gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Det gir tillit hos innbyggerne, og gjør oss også bedre i stand til å løse de ulike oppgavene våre. I kampanjen ønsket vi å formidle at det å være tøff ikke handler om å være stor og sterk, men å tørre å ta et annerledes valg og at brannkonstabelyrket kan passe like godt for jenter.
Vi håper at filmen kan bidra til en positiv holdningsendring og at flere kvinner søker seg til brannyrket i fremtiden."
Trine Sivertsen Sommerlade
Kommunikasjonsleder
Bergen brannvesen
Kommentar fra Quinn:
"Vi er stolte over å ha bidratt kreativt til en kampanje med et så viktig budskap. Å utfordre sterotyper og inspirere flere til å se brannvesenet som et yrke for kvinner har vært en givende oppgave. Vi håper filmen fortsetter å engasjere og motivere til en positiv holdningsendring. Takk for et flott samarbeid!"
Petter Tran
Fotograf & Kreativ Produsent
Quinn