I denne kampanen viser NextGenTel til en problemstilling mange kanskje ikke er klar over at de står i. Med bøttevis (eller kanskje mer riktig en stor kaffekopp) med humor, vekker de oppmerksomheten til publikum.
Hvordan gjøre forbrukeren oppmerksom på noe man i utgangspunktet ikker er bevisst på?
Snurr kinoreklame kombinert med en solid dose humor og en gigantisk kaffekopp!
Resultatet er en velprodusert film som bringer frem latteren hos publikumet, og gir publikum en god grunn til å sjekke hvilken internetthastighet man faktisk betaler for.
"Først og fremst er det utrolig gøy at det nye kommunikasjonskonseptet blir godt tatt imot! NextGenTel er en utfordrer og prispresser i bredbåndsmarkedet, og jobber hardt for at forbrukere ikke skal betale for mye – for noe de egentlig ikke har bruk for. Internett og hastighet er tilstede i hverdagen til de aller fleste, og vi forventer at det bare «funker». Samtidig vet vi at mange nordmenn ikke forstår fakturaen sin, og rett og slett ikke vet hvilken hastighet de faktisk betaler for. Målet med det nye kommunikasjonskonseptet vårt var derfor å skape bevissthet rundt dette, sånn at folk faktisk sjekker avtalene sine, og tar bevisste valg om den hastigheten de har i dag er den beste for deres bruk.
At CAPA kårer dette til månedens kampanje setter vi derfor utrolig stor pris på, og tar det med som et bevis på at vi, sammen med våre fantastiske kreative samarbeidspartnere i Apriil, har truffet blink med målsettingen vår – og vi håper mange der ute nå sjekker avtalene sine. Dette er bare starten, og vi gleder oss til fortsettelsen”
Christian Bustillo
Markedssjef
NextGenTel
Filmen er laget av:
Apriil Reklame
Strategisk rådgiver / Thomas Birkeland
Prosjektleder / Cathrine Lillebøe Håland
Kreatør / Martin Abbedissen Fauskanger
Kreatør / Pål Hoel Syvertsen
Director of Photography: Alek Pérez
Regi / Oscar Bøe (PåFilm)
Prop design / Øyvind Grev Møgster
Design / Thomas Bråten
Digital rådgiver / Tim Pedersen