TINE
CAPAs begrunnelse
Dette er en reklame som har en utrolig god historiefortelling, som passer utrolig fint på det store lerret. Filmen får ekstra god oppmerksomhet når den spiller på gode minner fra barndommen sammen med en hyllest til de gode lærerne som gjør jobben skikkelig.
Kommentar fra TINE
"Stas å bli beste film på kino! Kommunikasjonskonseptet vi kaller «Skikkelig.» gir oss rom til å plassere TINE inn i hverdagen, og fortelle historien om TINE. De første resultatene er lovende, og vi ser at vi treffer spesielt godt hos unge voksne."
Unn Grønvold Nikolaisen
Direktør Marked
Tine
Kommentar fra kreatørene i POL
«TINE er en av de få merkevarene som kan skilte med så mange felles referanser gjennom flere generasjoner, som vi gjør i denne filmen. Men denne filmen er også en hyllest til noe helt annet, nemlig skikkelig gode ostesmørbrød»
Om hvorfor den gjør seg ekstra godt på kino? Vel, jeg tror at det skyldes at «Både på bilde og lydsiden så er jo denne filmen laget for å være nettopp det – en skikkelig FILM.»
Janne Brenda Lysø
Creative director / Founding Partner
POL
Kommentar fra Publicis
"Kino anbefales til TINE for å treffe unge og urbane i en setting hvor slik kvalitetsfilm gjør seg svært godt. Kvalitetsfilm fortjener å bli sett på stort lerret!"
Amanda feingold
Media Manager Broadcast
Publicis Starcom
TINE
Karianne Moger Ranem, Senior Brand Manager, Markedskommunikasjon
Gro Haugen, Leder Markedskommunikasjon
Unn Grønvold Nikolaisen, Direktør Marked
POL
Kreativt team: Sindre Johnstad, Thorbjørn Ruud og Janne Brenda Lysø
Rådgiver: Lina Aas-Eng
Prosjektleder: Tone Bøygard
Designer: Benjamin Rodgers og Christian Lauritzen
Motion Designer: Andrea Engum
Filmproduksjon: Einar Film
Erica Calmeyer, Regi