I år feirer Stavanger by hele 900 år, og jubileet markeres med et rikt program av arrangementer fordelt gjennom hele året. Blant disse finner vi framtidsfestivalen ULLTRA, med et variert program med kunnskap, kultur og opplevelser, der alt handlet om nysgjerrighet, innovasjon og fellesskap.
Forskningsområdet til NORCE ble forvandlet til en stemningsfull utekino da vi rigget opp bakgården til filmvisning. Med ULLTRA-billige billetter, gratis popcorn, saft og kaffe ble det en kveld der store og små fikk oppleve kinomagien under åpen himmel. For de som ønsket litt mer, serverte Compass Group grillmat fra Idsøe. Resultatet ble en kveld som føltes mer som en filmfestival enn en forskningspark.
Først ut på kinolerretet var familiefilmen «Grevlingene», spilt inn flere steder i Rogaland, som samlet hele 300 publikummere. Speiderne i Vesterlen speiderkrets sørget for ekte festivalstemning med lavvo, kanoer og barneaktiviteter. De minste kunne til og med ta «grevlingmerket».
Produsent David Leander og skuespillerne Nils Elias Lea Olsen, Kristoffer Abrahamsen og Justine Osafo var også tilstede og hilste på publikum, og skapte minner for store og små.
Kveldens andre film var den ikoniske «Inception», som i år feiret sitt 15-årsjubileum. Med sine 115 publikummere ble det en magisk filmopplevelse under åpen himmel, der publikum kunne drømme seg bort i Christopher Nolans klassiker. Filmen markerte den perfekte avslutning på kinokvelden.
Utekinoen på Ullandshaug bel et tydelig eksempel på hva ULLTRA-festivalen handler om: å samle mennesker til felles opplevelser som kombinerer tradisjon, transformasjon og framtid. Med film, aktiviteter og god stemning ble kvelden en møteplass både for barn, ungdom og voksne.
Kino er ikke bare et sted for å se film, men et levende rom for opplevelser, samarbeid og merkevarebygging. Vil du vite mer om hvordan du kan skape en unik opplevelse for dine ansatte, kunder, eller samarbeidspartnere, på kino eller utenfor, ta kontakt med oss så hjelper vi deg med å lage en opplevelse skreddersydd etter dine behov.