MÅNEDENS KAMPANJE: SEPTEMBER

Hver måned kårer vi månedens kampanje. Vinneren av månedens kampanje går til en annonsør som tenker nytenkende og kreativt rundt hvordan de kan fremme sitt budskap.

Månedens kampanje går til...

06. oktober 2025
Written by Margrete Johansen

TV 2

CAPA begrunnelse:

TV2 sin reklamefilm "Kom nærmere" treffer deg rett i hjertet. Kampanjen viser hvordan nyhets- og verdensbildet har en tendens til å føre oss inn i egne trygge bobler og unna støyen, men disse boblene er ensomme og skaper større avstander. Til tross for den enkle, men kraftfulle visuelle metaforen for menneskelig isolasjon og sårbarhet, står de igjen med en kraftfull kampanje, som viser til viktigheten av å sprekke boblene og slippe til menneskene rundt oss. Kampanjen styrker også troverdigheten til TV2s rolle i samfunnet, som er å informere, underholde og engasjere – altså å koble folk sammen, bygge fellesskap og bryte gjennom ensomheten.

Filmens lengde og budskap gjør at den passer ypperlig på kino, hvor kampanjen blir sett i sin helhet.

 

Kommentar fra TV 2:

Denne utmerkelsen er vi i TV 2 utrolig stolte og takknemlige for. Vi lever i en verden som for mange kan føles stor og mørk, og nettopp derfor tror vi på å bruke vår posisjon som allmennkringkaster til å si noe om kraften i fellesskapet og også minne om at det som samler oss, tross alt, er større enn det som skiller oss. Behovet for å bygge merkevare er også større enn før. I norsk målestokk er TV 2 store, men i det globale strømmemarkedet er vi en liten utfordrer. Da er det ekstra gledelig at filmen blir lagt merke til også på norske kinoer.

Albert Arli, direktør for merkevare og markedsføring i TV 2

 

 

Medvirkende:

Ansvarlig fra TV 2:
Albert Arli, Direktør merkevare og markedsføring
Bredo Molthe, Leder Strategi, design og innsikt
Sandra Barth-Hansen, Leder Brand Marketing
Fredrik Øyslebø Furuseth, Leder Kreativt studio
Kine Wølneberg, Leder Medieoptimalisering

&Co./NoA:
Ørnulf Johnsen, CEO
Lone Tvedergaard Bach, Strategy Director
Christian Grosen, Client Service Director
Sarah Gandil, Associate Account Director
Nynne Seifert, Account Manager
Anne Sophie Vendal, Account Manager
Katrine Ringsing, Account Manager
Pernille Warneke, Account Manager
Robert Cerkez, Executive Creative Director
Peter Strange Echwald, Art Director
Tue Rossel, Copywriter
Morten Grundsøe, Graphic Artist
Kristina Karlsson, Executive Producer
Frederik Topsøe-Jensen, In-house Editor
Alexander Topsøe-Jensen, In-house Editor

Tangrystan:
Jakob Ström, Regissør
Gry Sætre, Executive producer
Amelie Arnestad, Line producer
Andrés Rignell, Foto
Imagma v/ Mattis Gaston Larsen og Erik Teigland, VFX
Bråkmaker, Online
Uhørt, Lyd

Stillsfotograf:
Anthony Huus, Fotograf

Subscribe to keep updated