NTE
Denne kampanjen fremhever NTE dugnadsheltene ved å vise til det, ja, de ikke helt perfekte sidene. Gjennom bruk av humor, får de satt lys på de stressende, og utfordrende sidene ved å ta del i dugnader, samtidig som de hedrer de som bidrar til å skape idrettsglede for barn.
Denne reklamefilmen vises på Trondheim Kino, Kimen Kino og Steinkjer Kino.
CAPAs begrunnelse
Mange tenker fortsatt på lokale kinoreklamer som enkle produksjoner.
NTE motbeviser dette gang på gang. De lager meget gode reklamer regionalt i Trøndelag. De er veldig flinke til å få fram budskapet sitt og bruker humor som funker meget bra på kino. Denne filmen om Dugnadsheltene er intet unntak.
Kommentar fra NTE
"NTE er en stor sponsoraktør i vårt lokalmiljø, og det ønsket vi å vise frem i filmen om dugnadsheltene. Vi ser daglig hvor viktige dugnadsheltene er, og filmen er en hyllest til alle som blander saft, kjører til trening, bruker utallige helgetimer i en idrettshall og holder styr på at leggbeskytterne er på plass i baggen når man skal i vei.
Vi ønsket å lage en film som folk kjenner seg igjen i, og bruker humor for å skape oppmerksomhet og sette ting på spissen. Kino er en super kanal for oss å annonsere i. Det er en fin del av mediemiksen der vi har oppmerksomheten til seeren på en helt annen måte enn i andre kanaler. I tillegg funker det bra med litt lengre filmer enn man kan ha i sosiale medier og andre digitale kanaler. Vi får mange gode tilbakemeldinger fra folk som har sett reklamene vi kjører på kino."
Marte Melhus
Markedsfører - merkevare og kommunikasjonsrådgiver
NTE
Videoen er produsert av Superponni for NTE.