MÅNEDENS KAMPANJE: JULI

Hver måned kårer vi månedens kampanje. Vinneren av månedens kampanje går til en annonsør som tenker nytenkende og kreativt rundt hvordan de kan fremme sitt budskap. 
Månedens kampanje går til...

11. august 2025
Written by Margrete Johansen

KIRKENS SOS

 

CAPAs begrunnelse:

Kirkens SOS sin kampanje utmerker seg ved å sette søkelys på et viktig og alvorlig samfunnstema, ensomhet, med både varme og tydelighet. Mange føler seg ensomme og har ingen å snakke med, og med denne kampanjen viser Kirkens SOS hvordan kommunikasjon kan berøre, engasjere og mobilisere på en måte som føles ekte og inviterende.

Budskapet om håp, tilhørighet og menneskelig nærvær formidles med en sjelden kombinasjon av stillhet, nærhet og sterke fortellerstemmer. Det visuelle uttrykket er eneklt, men også kraftfult, og i kinosalen får kampanjen rom til å treffe publikum på et emosjonelt og ettertenksomt plan, som virkelig er med på å slå igjennom budskapet – bli en frivillig, og vær der for et medmenneske.

Kampanjen minner ogg på at det å lytte og være til stede kan utgjøre en livsviktig forskjell. Den fremhever. hvor mye det kan bety å bli sett og hørt, og hva et lite øyeblikk kan bety for noen som har det vanskelig.

Vi gratulerer Kirkens SOS med en kampanje som virkelig treffer, og som derfor fortjener utmerkelsen som månedens kampanje. Også håper vi at flere ønsker å stille opp som frivillige.

 

Kommentar fra Kirkens SOS og samarbeidspartnere:

"Vi elsker kinoreklame! Her har man folks fulle oppmerksomhet, og de har tid til å faktisk få med seg det du vil fortelle. Det er så sjelden i vår støyende digitale liv. Når CAPA valgte denne filmen til månedens kampanje ble vi veldig glade, og tror og håper på at flere vil melde seg som frivillig for Kirkens SOS."

Helene M. Glomnes, Daglig leder i Von Kommunikasjon

"Vi er svært takknemlige for at kampanjen vår blir løftet frem som månedens kampanje av CAPA. Ensomhet er en av våre tids store folkehelseutfordringer, og med denne kampanjen ønsket vi å berøre, engasjere og invitere flere til å bli frivillige hos Kirkens SOS. Takk til Von Kommunikasjon for godt samarbeid og et varmt og kraftfullt uttrykk – og til CAPA for anerkjennelsen og plattformen."

Anja Hegg, Kommunikasjonsleder i Kirkens SOS

"En dag i vår kom tanken om at denne rekrutteringsfilmen fortjente et større publikum og en større skjerm enn hverdagens digitale flater kan gi. Å få til kinoreklame, var veldig gøy, så takk til Inge Steensland Stiftelsen som gjorde det mulig. Vi har fått stor synlighet for krisetjenesten vår og håper også det vil gi oss nye frivillige."

Vilhelm Viksøy, Rådgiver ved Rogalands-senteret til Kirkens SOS

 

Filmen er produsert av Von Kommunikasjon på oppdrag for Kirkens SOS.

Subscribe to keep updated