MÅNEDENS KAMPANJE: APRIL

Hver måned kårer vi månedens kampanje. Vinneren av månedens kampanje går til en annonsør som tenker nytenkende og kreativt rundt hvordan de kan fremme sitt budskap.

Månedens kampanje går til....

06. mai 2024
Written by Margrete Johansen

Shakeup

I denne kampanjen viser Shakeup på humoristisk vis at hudpleie også er noe for gutta. Reklamen viser på en effektiv og morsom måte til hvorfor hudpleie er viktig og ikke minst viser den også til at gutta ikke er for kule for hudkrem. 

Denne reklamen har blitt vist på kino på nasjonal basis, i samme periode som "Dune: Part Two" gikk på kino.

 

CAPAs begrunnelse

Først og fremst er dette en veldig bra reklamefilm som er utrolig morsom og treffer virkelig en nerve blant unge menn som "er for kule for hudkrem". Den har ført til mye latter i kinosalen av kompisgjengen som kjenner seg godt igjen og de som er på kinodate har fått et lite humorstikk fra siden. I tillegg har Anti planlagt kampanjen likt med "Dune: Part Two", som virkelig traff målgruppen "unge menn" helt perfekt i perioden.

 

Kommentar fra Shakeup

"Først og fremst, kjempegøy at valget falt på vår reklamefilm.

Shakeup ønsker å nå unge menn, og det var derfor helt naturlig å vurdere kino i kanalmiksen. Med en ukjent merkevare, og en kategori som fortsatt er umoden, var det viktig for oss å finne høyoppmerksomhetskanaler for å nå frem med vårt budskap, og der er jo kino en ideell kanal.

Lanseringen av Shakeup sin kampanje lå tett opp mot premieren på "Dune: Part Two", en film vi visste kom til å tiltrekke seg denne gruppen, så dette ble ganske perfekt."

Øistein Engelsen Fjæra
Account Director
Anti

 

Stig Henriksen, Partner, Skintific
Kimberly Fagerstrøm, Salg og produktsjef, Shakeup Norden
Prosjektleder: Kine Sæthern
Produsent: Linn Engen
Kreatør: Bjørn Solli
Kreatør: Elise Bjørgsvik
Produksjonsselskap: FUS
Regi: Morten Borgestad

 

Subscribe to keep updated