Fabric February på ODEON Oslo

Den 6. februar forvandlet ODEON Oslo seg til et teknologisk episenter da Fabric February samlet over 650 deltakere fra 23 land til en dag fylt med kunnskap og nettverksbygging. Men hva er egentlig Fabric February? Bli med på et tilbakeblikk på en av årets mest inspirerende konferanser, og få tipsene du trenger for å løfte din neste konferanse til nye høyder.

03. mars 2025
Written by Margrete Johansen

Men først, hva er Fabric February?

Fabric February ble startet av Cathrine, Marthe og Emilie, som ønsket å samle alle Fabric-entusiaster til en dag full av læring, nettverksbygging og ikke minst – moro! Fabric February er en fysisk konferanse dedikert til Microsoft Fabric, som dekker alt fra tekniske detaljer til bredere, ikke-tekniske temaer. Målet er å skape en møteplass for utveksling av ideer, kunnskap og erfaringer.

 

Fabric February på ODEON Oslo

Den 6. februar ble ODEON Oslo rigget om til en unik konferansearena. Deltakerne ble møtt av en blå løper, fakler som lyste opp inngangspartiet og smilende frivillige ved innsjekken – alt for å skape en inspirerende start på dagen. Kinoens kioskområde ble forvandlet til et levende showroom med syv ulike stands, fristende matservering og selvfølgelig #SNÆCKS i alle varianter. Kinoens egen bar fungerte som et uformelt mingleområde, der deltakerne også kunne få unnagjort litt jobb mellom øktene.

Med over 650 deltakere, 50 foredragsholdere fordelt på 11 saler og 211 deltakende bedrifter fra 23 land, var interessen for de faglige innleggene stor. For å kunne nå flest mulig, selv med begrenset plass i salene, ble den viktigste presentasjonen holdt i IMAX-salen, som rommer 467 deltakere, og samtidig direktesendt til Sal 2, som har plass til 238 deltakere.

1738923772681
1 Foto: Fabric February
low-qual_odeon-ff_2025 (29 of 96)
2 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (36 of 96)
3 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (11 of 96)
4 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (87 of 96)
5 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (32 of 96)
6 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (53 of 96)
7 Foto: Petter Alnes-Bonesmo

 

Mat og snacks

Når en konferanse varer fra kl. 08:00 til 17:30 med tettpakkede foredrag, blir mat ikke bare viktig – det blir essensielt. Fabric-teamet visste hva deltakerne trengte og sørget for snacks hver time, etterfulgt av en lengre lunsjpause midtveis.

Til lunsj fikk deltakerne servert ulike typer wraps, frukt og mineralvann. I snackspausene kunne de velge mellom popcorn, donuts, is, slush, nøtter, godteri, chips og barer. Fabric selv sier det best: “Vi liker snacks. Og når du skal bruke en hel dag på å smelte hjernen mens du lytter til fantastiske foredrag, er snacks enda viktigere.” I tillegg var kaffe, te og vann tilgjengelig for alle gjestene gjennom hele konferansen.

low-qual_odeon-ff_2025 (96 of 96)
1 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (74 of 96)
2 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (78 of 96)
3 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
1738923772524
4 Foto: Petter Alnes-Bonesmo

 

 

Skjermer og profilering

For å skape en helhetlig konferanseopplevelse tok Fabric February full kontroll over kinoens skjermer. Disse ble brukt til å vise programmet for konferansen, gi deltakerne oversikt over salene og informere om mat- og drikkestasjoner. Designet på skjermene gjenspeilte Fabric sin visuelle identitet, fra fargerike donuts i det grafiske uttrykket til spesialdesignede popcornbegre. Dekoren, inkludert ballonger og løpere, fulgte også Fabric sin visuelle stil. Alt dette bidro til å skape en gjennomført og minneverdig konferanseopplevelse.

low-qual_odeon-ff_2025 (7 of 96)
1 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
1738923772524
2 Foto: Fabric February
low-qual_odeon-ff_2025 (91 of 96)
3 Foto: Petter Alnes-Bonesmo
low-qual_odeon-ff_2025 (72 of 96)
4 Foto: Petter Alnes-Bonesmo

 

 

Hvordan kan du la deg inspirere av Fabric February?

Her er noen tips til hvordan du kan gjennomføre din neste konferanse, inspirert av Fabric February:

  • Sett deltakerne i fokus. Sett deg inn i hvordan det er å være deltaker på en konferanse. En ny arena kan være forvirrende, så gi deltakerne tilstrekkelig informasjon. Bruk tilgjengelige flater, som skjermer, til å vise programmet og oversiktskart over saler og stands.

  • Streaming av viktig innhold. Har du mange deltakere, men begrenset plass? Vurder å streame de viktigste foredragene mellom salene. En annen mulighet er å streame innhold mellom ulike kinoer for å nå flere, selv om ikke alle kan være fysisk til stede.

  • Rikelig med pauser. En tettpakket konferanse kan være overveldende. Sørg for nok pauser, både for nettverksbygging og for å gi deltakerne tid til å absorbere informasjonen. Husk også å tilby variert og energigivende mat og snacks.

  • Helhetlig profilering. Gi konferansearenaen et enhetlig uttrykk med gjennomgående dekor. Bruk design på skjermer, popcornbegre og matemballasje for å forsterke merkevaren din.

Er du klar for å gi deltakerne dine en konferanseopplevelse de sent vil glemme? Ta kontakt med oss i dag for å starte planleggingen!

Subscribe to keep updated